El sistema CAS-E és la solució integral i personalitzada per als operadors de xarxes ferroviàries urbanes que proporciona un trànsit integrat i segur del material rodant i passatgers en entorns urbans, millorant la mobilitat i la seguretat, alhora que redueix l’impacte entre el material rodant i la resta d’usuaris de la via.
El sistema CAS-E controla i coordina la posició i velocitat del material rodant, protegint-lo de col·lisions degudes a situacions operatives indesitjables amb la resta del trànsit i evitant que es trobi en rutes conflictives o situacions de perill.
Adequat per a vies principals, estacions, zones de maniobres i àrees de dipòsit, el sistema CAS-E comprèn equips embarcats, exteriors i interiors. Dissenyat per ser compatible amb viaductes elevats, túnels subterranis o a peu de carrer, el seu equipament en via és totalment independent i desacoblat dels carrils, proporcionant una solució transversal per a tramvies, monoraïls i material rodant amb rodes de cautxú.
Funcionalitats del sistema
- Protecció automàtica del tren (ATP) – Arquitectura SIL-2 / SIL-4
-
- Supervisió de velocitat: Des del moment en què s’encén el sistema CAS-E, s’obté la velocitat de les sondes tacomètriques i és analitzada contínuament per la unitat de processament embarcada, supervisant al llarg de tota la línia, que el tramvia no superi la velocitat màxima permesa. Quan el material rodant passa per sobre d’una balisa emissora, l’equip embarcat rep les condicions de velocitat del tram de via que té per davant i calcula les corbes de frenat per assolir el punt objectiu amb la velocitat objectiu requerida en condicions de seguretat.
-
- Rebassament de senyal restrictiu (SPAD): Per evitar que els tramvies sobrepassin les senyals en aspecte restrictiu, s’instal·len estratègicament balises emissores:
Balisa prèvia: Ubicada a distància de frenat de la senyal, indica a l’equip embarcat que s’aturi si la senyal mostra un aspecte de parada, calculant les corbes de frenat per a una operació segura. En cas d’excedir els límits de velocitat, el sistema CAS-E actua mitjançant tres nivells programables o permet la velocitat màxima si la senyal és permissiva.
Balisa de senyal: Instal·lada abans d’una senyal a distància de frenat d’emergència, ordena immediatament el frenat si la senyal mostra un aspecte de parada activant els frens de servei i els frens de seguretat del tramvia si és necessari, o envia un comandament “d’endavant” si la senyal és permissiva. Els aspectes de la senyal es comuniquen a través del sistema d’enclavament mitjançant la interfície d’E/S del Beacon Controller.
- Rebassament de senyal restrictiu (SPAD): Per evitar que els tramvies sobrepassin les senyals en aspecte restrictiu, s’instal·len estratègicament balises emissores:
- Detecció de material rodant ECB – Arquitectura SIL-3: El sistema CAS-E proporciona una detecció d’última generació que utilitza una comunicació segura per radiofreqüència entre el material rodant i l’equipament a terra. El sistema CAS-E no requereix, tot i que és compatible, l’ús de circuits de via clàssics o comptadors d’eixos que ja no són adequats en entorns urbans on es plantegen noves exigències com l’estètica de la instal·lació, el baix nivell de manteniment i l’alta disponibilitat. El sistema utilitza balises receptores sobre el terreny per a detectar el pas del material rodant mitjançant la recepció dels missatges de radiofreqüència emesos contínuament per les antenes embarcades situades sota les cabines de conducció. Com a resultat, el Beacon Controller pot transmetre a l’enclavament quan el cap i la part posterior del material rodant estan assolint un punt i determinar la seva posició a la via.
- Sol·licitud d’itineraris: En el sistema CAS-E, les sol·licituds d’itineraris recta, dreta, esquerra poden ser enviades a través dels polsadors a bord accionats pel maquinista o automàticament pel sistema de gestió del trànsit (SAE). Aquestes sol·licituds, transmeses contínuament per l’antena embarcada, especifiquen la ruta desitjada dins d’una finestra de 10 segons o 100 metres. Si no es realitza cap sol·licitud específica, es transmet una sol·licitud predeterminada “No pressionat”. Una balisa receptora situada abans d’un punt d’encreuament rep aquests missatges i els transmet a un Beacon Controller, que es comunica amb l’enclavament, i aquest últim bloqueja la ruta si les condicions de seguretat ho permeten.
- Funcionalitats auxiliars: Enllaç de balises, restriccions temporals de velocitat, actualització d’ubicació SAE, anti-retrocés, gestió de portes, registre d’esdeveniments i alarmes.
Components principals
- Equip embarcat: Comprèn una unitat de processament i una antena en cada cabina del material rodant i dos sensors de velocitat de doble canal.
- Equip de camp: Consisteix en balises instal·lades al llarg de la línia. Aquestes balises poden transmetre dades (balises emissores) o rebre-les (balises receptores), segons la seva funcionalitat.
- Equipament interior: Consta d´un subrack estàndard de 19″ amb targetes electròniques (CPU, entrades/sortides de seguretat, etc.) anomenat Beacon Controller encarregat de controlar tot el conjunt de balises, el qual permet les comunicacions amb enclavaments de tercers per entrades/sortides o protocols de seguretat basats en EULYNX SCI_IO. Si el sistema de senyalització està controlat per l’enclavament ENCETRANS 2oo2, les funcionalitats del Beacon Controller s’integraran en el propi enclavament.
Necessites més informació?
Posa’t en contacte amb nosaltres.